1. Home
  2. Klantenservice
  3. Veelgestelde vragen

Veelgestelde vragen

Sportaccommodaties

Buitensport

Het huidige tarievensysteem voor het gebruik van sportaccommodaties is ingevoerd om de tarieven voor het gebruik van de (buiten)sportvoorzieningen eerlijker te verdelen. De uitgangspunten:

  • De tarieven zijn onderbouwd met kostprijzen die door de betrokken partijen samen zijn vastgesteld, met input van o.a. sportverenigingen en de gemeente Arnhem.

  • De tarieven zijn opgebouwd uit twee delen: een gelijk, vast deel per sporter en een variabel deel dat afhankelijk is van de kosten van de sportvoorziening.

  • Buitensportverenigingen die zelf investeringen doen (zoals in velden, kleedkamers en lichtinstallaties) worden daarvoor gecompenseerd bij de vaststelling van het tarief.

  • Bij het vaststellen van de jaartarieven voor het gebruik van buitensportvoorzieningen wordt de gebruikscapaciteit van de voorzieningen in de formule meegenomen om verenigingen te stimuleren de velden en banen optimaal te benutten.

Per 1 januari 2018 is er flink wat veranderd voor wat betreft het voldoen van de OZB en RIOG. Wil je meer weten? Lees dan ons artikel over uitleg ozb en riog buitensportvereniging in onze Kennisbank


WERKBESCHRIJVING BUITENSPORT (BUS)                                                             

 

Intern contactpersoon: Bob Westhoven

Taken en werkzaamheden Klantenservice

  1. Schoolsport huur; 2x per jaar uitvraag schoolsport gebruik (voorjaar & najaar)
  2. Incidentele huur; Losse aanvragen gebruik sportvelden
  3. Afrekening schoolsport 1x per jaar gebruik velden (inc. Vergoeding VWS)
  4. Overzicht totaal Kleedkamervergoeding; inhuur velden 1x per jaar overzicht totaal inhuur velden 

 

Proces 1 Schoolsport huur

Intern contactpersoon: Gaby te Grootenhuis 

Inhuur losse sportdagen

Arnhemse Scholen (basis- en voortgezet) hebben aparte tarieven. 

  • Basisonderwijs voor  

- Bewegingsonderwijs zonder kleedkamer 

- Bewegingsonderwijs met kleedkamer 

  • Basis en voortgezet voor sportdagen 

                - Schoolsport 

Voor hen geldt ook afstemming met de vaste vereniging en opzichters, alsmede ze informeren als doorgaat 

Vaste schoolsportinhuur VO onderwijs

Een aantal VO scholen huurt 2 periodes per jaar buitenvelden 

  • Medio feb en medio juni ontvangen zij uitvraag van ons om de planning door te geven 
  • De aangeleverde info sturen wij door aan de opzichter en de vaste vereniging
  • Wij verwerken het programma in RCX met activiteit; schoolsport en prijsgroep; schoolsport 2 keer per jaar wordt de uitvraag verzonden inclusief de bijlage Schoolsportaanvraag BUS. (Gebruik standaardantwoord; “Uitvraag Schoolsport Buitenvelden”)


Proces 2 Incidentele huur

Achtergrond:

  • Ma t/m vrij tot 15 uur kunnen wij velden gewoon verhuren
  • Woensdags is dit tot 12 uur.
  • Alles na 15 uur , woensdag na 12 uur en weekenden of bij gebruik van kleedkamers, kantine, materialen altijd na akkoord van de betreffende vereniging die hoofdgebruiker is van het veld
  • Valt het binnen de tijd dat wij mogen verhuren en is er geen kleedkamer nodig, dan volstaat alleen het melden aan de vereniging dat er gebruik is,
  • Voor verenigingen op onze locaties zie lijst Verenigingen Buitensport in Freshdesk

 

  • Aanvraag klant komt binnen via de mail. Check;
    1. Is er aangegeven wat de activiteit is, 
    2. het aantal personen, 
    3. welke accommodatie / velden, 
    4. gebruik van kleedkamers, 
    5. gebruik van kantine?
    6. Contactgegevens klant
  • In RCX kijken of het kan en in optie zetten,
    1. Niet beschikbaar met klant kijken naar alternatieve datum
    2. Beschikbaar dan verder
    3. Hetzij optie op de klant hetzij optie onder SA Blokkering
    4. Ticketnummer verwerken
  • Controle vraag
    1. Gerrit en Bob altijd mailen voor akkoord vanwege eventuele bijzonderheden zoals werkzaamheden aan het veld
    2. Vereniging mailen voor akkoord of melden dat er gebruik is zie kader
    3. Let op in de boeking in het opmerkingen veld geef je aan dat je hebt gemaild.
  • Bij akkoord van de Vereniging + Bob 
    1. de optie in RCX eraf halen of blokkering omzetten naar de klant en vermelden bij de opmerking. De informatie bij opmerking weghalen en verplaatsen naar tabblad extra. (anders komt alles zichtbaar voor de klant op de bevestiging)
    2. Hierna de reserveringsbevestiging met daarin:
      • de kontaktgegevens doorgeven van de Vereniging om zelf afspraken mee te maken over de kleedkamers en/of kantine en het openen van het park.
      • Verzenden uit RCX naar de klant sturen en een c.c. naar Bob en Thijs Laseur.

 

Kaders

  1. TARIEVEN ZIE: Tarieven sportaccommodaties januari 2024
  2. Verhuur velden: wedstrijdvelden en kunstgrasvelden
  3. Trainingsvelden NIET verhuren
  4. Van 1 mei tot 1 augustus is er de zaaiperiode en onderhoud van de velden, dus zoveel mogelijk de kunstgrasvelden verhuren en anders altijd even overleggen met Bob of het kan omdat niet alle velden tegelijkertijd in onderhoud zijn.
  5. de wintermaanden ’s avonds is er verlichting op de kunstgrasvelden.
  6. Aanvragen Rijkerswoerd: doorsturen naar Jos Peter, zij doen de inhuur zelf.
    1. Wel blok op het veld zetten op de dag en tijd in RCX
  7. Op Valkenhuizen is het grasveld zonder belijning en goals
  8. Alle primair onderwijs scholen en voortgezet onderwijsinstellingen Arnhem betalen het schoolsport tarief. (tarieven zie prijslijst BUS)
  9. Primair onderwijsscholen en voortgezet scholen inhuur zonder kleedkamers dan bij de boeking de activiteit kiezen sportdag zonder kleedkamer (is laagst mogelijk tarief).
  10. Geen onderwijs inhuur dat kiezen voor hetzij de sport (bijvoorbeeld voetbal of multisport, sportdag en dan i.c.m. tarief zoals prijslijst (particulier en vereniging binnen arnhem gesubsidieerd, buiten arnhem basis)
  11. bij iedere wijziging nakijken of het tarief nog goed staat!!

 

 

Proces 3 Afrekening Schoolsport

Deze PC > (S:) Sportbedrijf Arnhem > Q&I-Klantenservice > Informatie Frontoffice > Buitensport > Vergoedingen


Proces 4 Overzicht kleedkamervergoeding

Deze PC > (S:) Sportbedrijf Arnhem > Q&I-Klantenservice > Informatie Frontoffice > Buitensport > Vergoedingen

Tarieven 2025.xlsx 

 

 



Verenigingen Buitensport




Sportaccomodaties

Er zijn regels voor het huren en gebruiken van sportaccommodaties en de activiteiten die daar plaatsvinden. De belangrijkste regels zijn vastgelegd in de Algemene voorwaarden voor de huur van sportaccommodaties. 

Daarnaast gelden huis- en gedragsregels op onze sportaccommodaties. Deze tref je aan in en bij de verschillende accommodaties.



Wil je een sportaccommodatie huren of heb je vragen? Stuur een mail naar info@sportbedrijfarnhem.nl of neem contact op met 026 – 377 57 57. 

Kijk hier voor het overzicht van de tarieven van de sportaccommodaties. 



Er zijn twee tariefsoorten voor de huur van een sportaccommodatie:

  • Gesubsidieerd tarief: Arnhemse inwoners en Arnhemse sportverenigingen.
  • Basistarief: inwoners buiten Arnhem en non-commerciële organisaties binnen en buiten Arnhem.

Lees hier meer informatie over tarieven. 

Wil je een sportaccommodatie huren of heb je vragen? Stuur je mail naar info@sportbedrijfarnhem.nl of neem contact op met 026 – 377 57 57.

Tarieven voor sportevenementen zijn altijd maatwerk. Wil je een sportaccommodatie gebruiken voor een sportevenement, dan helpt Sportbedrijf Arnhem Events je graag. Kijk op de site voor meer informatie.



 

Als er een melding doorgezet is naar de technische dienst dan dit graag in de agenda verwerken, zo kunnen we allemaal bijhouden en terugzien welke meldingen al bekend zijn!


Deze lijst is te vinden in Teams of via de link hieronder:


Agenda Onderhoud Werkzaamheden en Meldingen

Deze website maakt gebruik van cookies

Sportbedrijf Arnhem maakt gebruik van cookies om jouw websitebezoek makkelijk en persoonlijker te maken. Door verder gebruik te maken van deze website ga je hiermee akkoord. Je kunt je voorkeuren en toestemming altijd wijzigen. Bekijk onze cookieverklaring